sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Mun versio Punosta


Ihastuin Kalastajan Vaimon Puno -neuletakkiin ja koska Johanna lupasi, että se valmistuu nopeasti niin pakko oli kokeilla :). 
Ja ihme ja kumma, 
sain kuin sainkin tehtyä tämän valmiiksi ja vain parissa viikossa (yleensä kun mulla jää neuleet lojuun keskeneräisinä ties minne kaappeihin ...).





Lankana siis ihan mielettömän pehmeä Rauma Ullfabrik As:n Puno. Lankaa meni mulla 7 kerää. Mulle uusi tuttavuus ja on kyllä kertakaikkisen ihana. Niin kevyt ja pehmeä. Ainoa miinus on, että koska lanka on "mohairmainen" niin siitä irtoaa haituvia ihan kiitettävästi. Eli tuskin tulen tätä mustien vaatteiden kanssa pitämään, mutta koska muutoinkin tuo vaaleanharmaa istuu mun mielestä kauneimmin juuri valkoisen ja vaalean farkun kanssa niin no problemos :).

Mä tein muutamat muokkaukset Johannan ohjeeseen:
- Koska olen tällainen tumppijalka niin tein takista vähän lyhyemmän. Mulla kainalo-helma mitta vain 55cm.
- Kaula-aukon kavennukset aloitin samalla kertaa kun erotin etukappaleet takakappaleesta.
- Hihat: 50 silmukkaa ja kaventelin joka 4. kerros yhden silmukan molemmista reunoista. Kavennuksia taisin tehdä 7 kertaa.
- Taskut loin 25 silmukaa leveiksi.

Lopputulos: mielettömän lämmin, kevyt ja pehmeä neuletakki, joka taatusti tulee näkymään mun ensi talven työasuissa :).


Mun värimaailma on nyt viime postauksissa ollut jokseenkin harmaavoittoinen, mutta hei, luonto on tarjoillut sitäkin kirkkaampaa väriloistoa. Ihan älyttömän kauniita värejä, puita ja pensaita! 

Värikästä lokakuista alkavaa viikkoa!

7 kommenttia:

  1. Tulipa siittä hieno! Suloisen lämpimältä näyttää! Eikä siinä kyllä kauaa nokka tuhissut. Tuota lankaa pitää lähteä metsästämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :). Lämmin on juu! Mä ostin langan Ruotsista (http://webbshop.garntua.se/) mutta just tänään yksi työkaveri löysi jonkun suomalaisenkin nettikaupan josta sitä saisi.

      Poista
  2. Näyttää kyllä tosi kivalle - takille jossa on hyvä olla - semmonen lutusen pehmee :) Hyvää vauhtia olet tikuttanut!
    Joko on Kamilla Turkin matka varattuna :D?! Me käytiin su Imatralla kylpylässä - ihan kuin olis ulkomailla käynyt, ei siellä juuri suomea kuullut...Mutta vähän lomaohjelmaa piti kehitellä, kun ei isompia matkoja aiota tehdä - ja muuten pääasiassa haravanvarressa ollaan oltu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään oli takki ekaa kertaa töissä päällä ja ihanan köykäinen ja pehmeä kyllä on. Olkasaumoja ehkä ompelen vielä hiukan enempi kiinni kun se valui vähän liikaa. Tai ainakin siltä musta tuntui ja sit tuli nyittyä takkia jatkuvasti kaulalta paremmin päälle.

      Heh, ei oo matkoja tieodssa täälläkään, ei Turkkiin eikä Floridaan (Kamin toinen vaihtoehto) :D. J lomailee Kamin kanssa (mä oon siis töissä tällä kertaa) ja huomenna meinaavat kuulemma suunnata ihan tuohon meidän vakkariuimahalliin (Kami ekan kerran yksin naisten puolelle, hui) ja elokuviin. Hauskalta päivältä kuulostaa, samoin hauskalta kuulostaa myös teidän touhut.

      Poista
  3. Sattumalta googlaamalla löytyi sun Puno. Kiitos, kun kerroit miten muutit ohjetta. Teen nyt Punoa ja olen tuskaillut hihojen kanssa. Lanka loppui kesken ja niin pois päin. Ehkä tämä kuitenkin pian valmistuu... Hienon sait tehtyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos mun muokkauksista oli apua. Tsempillä vaan väännät omasi valmiiksi, kyllä kannattaa - on se niin ihan pehmeä ja lämmin päällä :).

      Poista
  4. Hei, löysin sivustosi kun tuo puno- takki nousi pinterestissä eteen ja aloin googlailemaan tarkempia mittoja. Teitkö samalla ympärysmitalla kuin kalastajanvaimo? Hä näyttää kuvissa melko pikkuruiselta ja epäilen että miten tuon neuletakin ympärys riittä tavalliselle suomalaiselle äiti-ihmiselle.. Samoin hihan mittaa arvelen.

    VastaaPoista

Kiva jos jätät jonkun viestin käynnistäsi - niitä on aina yhtä hauska lukea :).