sunnuntai 23. toukokuuta 2010

Pari hamosta


Olen pitkään etsinyt kivaa puolihameen kaavaa mutta tytölleni istuvaa mallia ei ole tullut vastaan.
Lopulta innostuin ottamaan pari mittaa tytöstäni ja vähän mallia pieneksi jääneestä valmishameesta ja piirtelin kaavan itse. Eihän tuohon nyt kummoista kaavaa tarvita mutta koska kaavoituksen salat ovat minulle tuiki tuntemattomat niin olen tästäkin onnistumisesta hirmu innoissani =) =) !




Puolihamonen
Kaava: oma
Kankaat: Trikoo Triteksiltä, applikoinnin pilkkukangas Iinulta

Alakäänteen tein liian kapeaksi sillä seurauksella että ensimmäisessä koekäytössä helmapäärme kääntyi koko ajan päälipuolelle. Pikkaisen perfektionistin vikaa kun omaan ;) niin ratkaisin "ongelman" niin, että ompelin helmaan koristeompeleella nurjalle puolelle pirteän satiininauhan - jos sauman alapuoli näkyy niin näkyy ainakin nättiä :).






Applikointiin sain idean Farbenmixiltä.






Samalla mallilla syntyi myös toinen hame - tässä vain muuntelin hieman ylä- ja ala-osan mittasuhteita. Kiva tuli tästäkin!
Tässä kankaana kirpparilöytö, vanha verhokangas mitä ilmeisemmin.
Oli muuten supernopea ommella kun helmapäärmeenkin sai suoraan verhon alareunasta :).








14 kommenttia:

  1. Ihanat hamoset!

    Varsinkin tuo verhosta tehty on ihanan pirteä!

    VastaaPoista
  2. Kauniita! Tosi nätti kuosi tuossa keltasävyisessä, eläköön kierrätys!

    VastaaPoista
  3. voi kun kauniita hamosia. ihana tuo keltainen kangas

    VastaaPoista
  4. Ihanan pirteitä hameita, juuri tuollaisia olen omille tytöillenikin suunnitellut. Jospa tästä saisi nyt inspiraation ompelemiseen :)

    VastaaPoista
  5. Ihania hamosia. Minäkin olen täällä vanhoja verhoja ja lakanoita hurruutellut vaatteiksi. Valmiiksi pehmitetty kangas on mukavaa iholle.

    VastaaPoista
  6. Kivat hameet!

    Ja on aivan totta, että hameisiin ei kummoisia kaavoja tarvita, mittanauhan kanssa pääsee pitkälle. Esim. salsahame on todella helppo tehdä muutamasta toisiaan pidemmästä kaitaleesta. :)

    VastaaPoista
  7. Ihana tuo vihreä hamonen, aplikaatio on tosi kiva, tykkään!

    Hassua, mten moni satunnaisesti löytämäni ja lukemani blogi on kirjoitettu lähialueella, luulen siis tunnistaneen sinut lauantaina, en vaan kehdannut tulla nykimään hihasta, ett hei, mä luen sun blogia ;)

    VastaaPoista
  8. Kiitos ihanista kommenteistanne!

    Ja voi Sannu - olisit ihmeessä tullut vain nykäisemään hihasta :) ! Sehän olisi ollut vain huippuhauskaa tavata livenä jotain blogituttuja! Taisit olla liikkellä kun olin myymässä peräkonttikirppiksellä? Myin siellä myös joitain tytölleni pieneksi jääneitä ompeluksiani ja hykertelin itsekseni kun tosi moni kysyi että mikä tämä on tämä merkki "Heli"? (Mun lapuissa kun lukee handmade by Heli). Siinä oli hauska aina todeta että nooo, se olen minä itse vain :D.

    VastaaPoista
  9. Juuripa noista mekoista tunnistinkin:) Silmiin osui heti tuo blogisi otsikon taustana oleva mekko. Tuplarattailla oltiin liikkellä tyttöjen kanssa, mulla oli ruskea, pilkullinen paita :)

    VastaaPoista
  10. Ompa reippaita hamosia ja sitten se onnistumisen ilo - eikö vaan.

    VastaaPoista
  11. Ihanan helpon näköinen hamonen tai hamoset. Pitäiskin taas yrittää applikoida jotain itsekin.

    -uusi bloggaaja hattara-

    VastaaPoista
  12. Suloisia hameita :)! Applikointi on soma piristys! Ja kekseliäästi korjasit helman. Kivalta näyttää:)!

    VastaaPoista

Kiva jos jätät jonkun viestin käynnistäsi - niitä on aina yhtä hauska lukea :).